Updates over het coronavirus voor eBay-verkopers

We volgen de ontwikkelingen in de verspreiding van het coronavirus op de voet en staan in nauw contact met de autoriteiten om u op de hoogte te houden.

Opmerking: de informatie op deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 22 december 2020

De coronapandemie heeft ons dit jaar allemaal voor grote uitdagingen gesteld. Wij blijven aan uw zijde staan. Hier informeren we u over hoe we u in deze situatie ondersteunen en wat u zelf kunt doen.

Hoe wij u ondersteunen:

We hebben de volgende stap genomen om u te helpen:

  • We werken nauw samen met alle verzenddiensten. Ze stellen alles in het werk om zich aan de gebruikelijke verzendtijden te houden. Als er echter sprake is van lokale vertragingen, dan passen we de geschatte leveringsdatum automatisch aan. Dit geldt zowel voor nationale als internationale zendingen, zoals van en naar het Verenigd Koninkrijk.


Wat u zelf kunt doen:

  • Verhoog de verwerkingstijd als u uw bestellingen niet snel genoeg kunt verwerken of als er regelmatig vertraging optreedt bij het ophalen of afleveren aan de transporteurs.

  • Activeer de optie ‘Niet op voorraad’. Deze optie wordt aangeraden als u voor onbepaalde duur afwezig bent. Zodra u de voorraad van uw aanbiedingen op ‘o’ zet, worden uw aanbiedingen verborgen in de eBay-zoekopdracht. Uw voordeel: u beschermt uw verkoopgeschiedenis tot 180 dagen.
    Lees meer over de optie Niet op voorraad.

  • Wijzig uw instellingen als u afwezig bent: deze optie is aan te raden als u een goede inschatting hebt van hoe lang u niet zult verkopen.
    Lees meer over Afwezigheidsinstellingen.

  • Leer meer over verkoop- of exportbeperkingen: de verkoop van bepaalde artikelen is momenteel beperkt op eBay