Internationale retourzendingen
Internationaal retourneren
Wanneer u internationaal verkoopt, is het belangrijk te zorgen dat u zich houdt aan alle wetten voor internationaal verkopen, inclusief vereisten voor retourzendingen.
Volgens de EU-richtlijn Consumentenrechten kunnen consumenten (kopers) binnen een bepaalde periode ('afkoelperiode') zonder sanctie en zonder opgaaf van redenen afzien van de meeste transacties op afstand met zakelijke verkopers.
Zorg dat u het volgende in uw retourbeleid opneemt:
-
De tijd die een koper heeft om u te informeren dat hij of zij de transactie wil annuleren.
-
Hoe de terugbetaling wordt verricht.
-
Wie de kosten voor retourzending betaalt
Bovendien:
-
De koper heeft recht op een terugbetaling, reparatie of vervanging als een object niet aan bepaalde criteria voldoet.
-
U bent waarschijnlijk verplicht objecten terug te betalen of te vervangen die in de post zoek of beschadigd zijn geraakt.
We raden u aan juridisch advies in te winnen als u niet zeker weet hoe u voor een land een acceptabel retourbeleid opstelt.
Opmerking: als je koper met PayPal heeft betaald, worden alle terugbetalingen, inclusief valutaomrekeningen, verwerkt in overeenstemming met de gebruikersovereenkomst van PayPal.
Overzicht van vereisten voor retourzendingen
Land |
Vereisten voor retourzendingen |
Oostenrijk |
|
Australië |
|
België |
|
Frankrijk |
|
Duitsland |
|
Ierland |
|
Nederland |
|
UK |
|
Spanje |
|
Zwitserland |
|
Verenigde Staten |
|
U bent niet verplicht een retourbeleid op te stellen voor op maat gemaakte producten, levensmiddelen en beperkt houdbare goederen. U hoeft ook geen opties voor retourbeleid in te stellen voor objecten die worden aangeboden in de rubrieken Onroerend goed, Tickets en reizen en Bedrijf, kantoor en industrie op de respectievelijke lokale sites.
Internationale kopers- en verkopersbescherming
Naast lokale wetgeving en richtlijnen met betrekking tot retourzendingen kunnen uw kopers en uzelf, wanneer u internationaal verkoopt, ook worden beschermd door een van onze programma's, afhankelijk van de site waar de transactie heeft plaatsgevonden.
Zelfs wanneer u verkoopt in landen waar u niet wettelijk verplicht bent retourzendingen aan te bieden, kan de koper, als hij of zij het object niet ontvangt of het object defect is, recht hebben op een terugbetaling door een geschil te openen in Transactieproblemen oplossen van het land waar het object is verkocht.
Als u bijvoorbeeld een in België woonachtige verkoper bent die objecten aanbiedt op eBay.fr (Frankrijk), worden uw kopers beschermd door de Geld-terug-garantie van eBay in Frankrijk.
Kopersbescherming per land
Australië | Canada (Engels/Frans) | Duitsland | Frankrijk | Italië | Spanje | Verenigde Staten | Verenigd Koninkrijk
Transactieproblemen oplossen per land
Australië | België (Frans/Nederlands) | Canada (Engels/Frans) | Duitsland | Frankrijk | Ierland | Italië | Nederland | Oostenrijk | Polen | Spanje | Verenigde Staten | Verenigd Koninkrijk | Zwitserland
Verkopersbescherming per land
Canada (Engels/Frans) | Duitsland | Verenigde Staten | Verenigd Koninkrijk
Op onze overige internationale sites kunnen de programma's enigszins verschillen