Hulp
Hulp
Zoeken in Hulppagina's (Zoekt niet naar objecten of producten) Zoekentips
Zoeken in hulp

Betere resultaten door een betere verpakking


Verkopers zijn verantwoordelijk voor hun objecten tot ze veilig aankomen bij de koper. U hebt er dus belang bij om uw objecten met de nodige zorg te verpakken. Het is een manier om uw klanten gelukkig te maken en kan u helpen om het volgende te voorkomen:

  • Gevallen waarin een koper beweert dat het object niet overeenstemt met de beschrijving in uw aanbieding

  • Negatieve of neutrale feedback

Uw object verpakken

Wanneer u het object veilig verpakt, weet uw koper dat u zorg besteedt aan klantenservice. Het zorgt er ook voor dat het object veilig aankomt en het vermindert de risico's op beschadiging of verlies van het object.

Veelvoorkomende problemen Oplossingen

Als u een doos gebruikt die te groot of te klein is, kan het object tijdens de verzending beschadigd worden.

  • Om ervoor te zorgen dat er voldoende plaats is voor het verpakkingsmateriaal, moet u een doos uitkiezen die net iets groter is dan uw object.

Als u geen of onvoldoende verpakkingsmateriaal gebruikt, kan het object tijdens de verzending beschadigd worden.

  • Omhul het object volledig met luchtkussenfolie, raffia, schuim of papier.

  • Sluit en schud de doos vóór u ze dichtplakt. Wanneer het object verschuift, moet u meer verpakkingsmateriaal toevoegen. Dit beschermt niet alleen het object, maar u laat de koper ook zien dat u zorg besteed hebt aan een veilige verzending.

Als u een doos dichtplakt met tape die niet sterk genoeg is met onvoldoende tape, kan deze per ongeluk opengaan tijdens de verzending.

  • Plaats de tape over de doosopening en versterk alle naden van de doos.

  • Gebruik kleurloze of bruine verpakkingstape, versterkte verpakkingstape of papiertape met een breedte van minstens 5 cm.

  • Gebruik geen afplaktape, cellofaantape, koorden, touwen of twijndraden omdat deze meestal niet sterk genoeg zijn.

Door onduidelijke, onvolledige of verkeerde naam- en adresgegevens kan de verzending vertraging oplopen.

  • Controleer het postadres goed.

  • Plak de juiste labels op het pakket.

  • Voeg uw retouradres toe.

  • Wanneer u een doos opnieuw gebruikt, dient u alle vroegere etiketten af te dekken en alle oude of onnodige informatie te schrappen met een dikke, zwarte markeerstift.

Objecten met een onregelmatige vorm verpakken

Het kan nodig zijn om speciale aandacht te besteden aan de verpakking van objecten met een onregelmatige vorm. Controleer altijd de verpakkingsvereisten van uw postdienst of koeriersdienst. Sommige diensten vragen bijkomende verwerkingskosten voor:

  • Een object dat uitsteekt of niet volledig bedekt is door de verpakking

  • Objecten die verzonden worden in een metalen of houten houder

  • Blikken of emmers die niet verpakt zijn in een golfkartonnen doos

  • Objecten met een onregelmatige vorm of van zeer groot formaat

Wanneer u deze objecten aanbiedt... Raden we het volgende aan...

Onbedekt metaal

  • Tape het adreslabel volledig plat op het object. Bevestig het label niet met touwtjes.

  • Bedek scherpe randen of uitstekende stukken met karton en tape deze stevig vast.

Stoffen en behangpapier

  • Verzend opgerolde goederen in golfkartonnen dozen.

  • Bij het verzenden van een rol stof in een zak moet u ervoor zorgen dat de zak stevig om de rol is gewikkeld en vastplakken om het risico op scheuren te beperken.

  • Plaats kopieën van het label in het midden van de rol of tussen de bovenste materiaallagen.

Banden

  • Breng een brede band zelfklevende tape aan door het midden en rond de volledige band zelf, zodat de tape een overlapping vormt.

  • Breng een adreslabel aan op de tape op een plaats waar hij het loopvlak bedekt en plak het label af met doorzichtige tape.

Contact opnemen met Klantenservice

Als u meer hulp nodig hebt of nog vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen. 

Contacteer ons

Hebt u nog vragen? Wij helpen u graag verder.

 Contacteer ons