Hulp
Hulp
Zoeken in Hulppagina's (Zoekt niet naar objecten of producten) Zoekentips
Zoeken in hulp

Problemen met betalingen vermijden

Hier zijn enkele stappen die u kunt ondernemen zodat betalingen snel worden verwerkt en betalingsproblemen worden vermeden. Opmerking: Als u problemen hebt met de betaling voor een verkocht object, kijk dan naar wat u moet doen wanneer een koper niet betaalt.

Algemene tips

  • Maak het kopers gemakkelijk en bied PayPal aan als betalingsmethode.

  • Neem gedetailleerde verzendgegevens op in uw objectbeschrijving en in de verzendvoorwaarden.

  • Maak gebruik van Afhandeling, zodat kopers u gemakkelijk kunnen betalen.

  • Gebruik Direct betalen voor objecten met een vaste prijs en aanbiedingen met Nu kopen.

  • Verzend objecten met een trackingnummer en verzekering zodat u problemen die zich tijdens de verzending voordoen, beter kunt oplossen.

  • Als u zeldzame, antieke of unieke objecten verkoopt, wilt u misschien een verzekering nemen. Contacteer uw verzenddienst voor de verschillende opties of contacteer een onafhankelijke verzekeraar om deze objecten te verzekeren.

  • Bewaar het bewijs van echtheid van het object.

  • Controleer of de betaling is uitgevoerd voordat u het object verzendt.

  • Overweeg een borgservice voor dure objecten.

Internationale verkoop

  • Met een PayPal-rekening kunt u creditcardbetalingen van kopers in vele landen ontvangen. 

  • Als uw favoriete betalingsmethoden niet internationaal beschikbaar zijn, voegt u andere betalingsopties toe waarmee internationale kopers worden aangetrokken.

  • Als u de verzendkosten aan kopers aanrekent, bekijkt u onze pagina Internationaal verzenden. Laat kopers weten als er heffingen, belastingen of bijkomende kosten zijn.

  • Laat kopers weten dat pakketten de douane passeren en dat ze moeten navragen of hierbij kosten in rekening worden gebracht.

Problemen met creditcards

  • Als de koper ervoor kiest om met een creditcard te betalen, kunt u controleren of deze geldig is door contact op te nemen met de creditcardmaatschappij. Ga na of de naam op de kaart overeenkomt met de verzend- en contactgegevens. Als u twijfelt over de identiteit van de koper, vraagt u bij de creditcardmaatschappij na of de betaling is uitgevoerd voordat u het object verzendt.

  • Neem contact op met Customer Support als u vermoedt dat de koper heeft geprobeerd te betalen met een gestolen creditcard.

  • Als de creditcardbetaling wordt teruggeboekt of niet kan worden ontvangen, neemt u contact op met de creditcardmaatschappij, de uitgevende bank of PayPal om uw opties te bekijken.

Frauduleuze betalingen

Neem contact op met Customer Support als een koper volgens u met frauduleus geld betaalt of probeert te betalen. Neem ook contact op met de politie van de regio waar de koper woont. We werken volledig samen met politie en justitie.

De kleine lettertjes

Kopers en verkopers mogen geen transacties buiten eBay om afhandelen wegens de kans op fraude. Voor dergelijke transacties kunt u geen feedback geven of contactgegevens aanvragen.

PayPal biedt bescherming voor objecten die u verkoopt volgens de richtlijnen in het PayPal-beleid voor verkopersbescherming. Als u de betaling ontvangt via een andere methode, bekijkt u het beleid om te bepalen of fraudebescherming wordt geboden.

Contacteer ons

Hebt u nog vragen? Wij helpen u graag verder.

 Contacteer ons