Hulp
Hulp
Zoeken in Hulppagina's (Zoekt niet naar objecten of producten) Zoekentips
Zoeken in hulp

Geschorste accounts


Er zijn drie mogelijke redenen waarom uw account geschorst kan worden: 

  • Achterstallige betaling van eBay-kosten

  • Achterstallige vergoeding voor een terugbetaling die eBay aan uw koper heeft gedaan

  • Een ernstige overtreding van onze regels en ons beleid

Kom te weten waarom uw account is geschorst

Wij laten u via e-mail weten wanneer uw account wordt geschorst en wat u moet doen om deze te herstellen.

Hebt u geen e-mail over de schorsing ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kijk uit voor spoofberichten met waarschuwingen over de schorsing van uw account. U kunt controleren of de e-mail door eBay is verzonden door uw berichten in Mijn eBay te bekijken. Als het bericht dat u in uw gewone e-mailaccount hebt ontvangen, niet in uw postvak IN in Mijn eBay staat, is de e-mail niet afkomstig van eBay. Meer weten over het herkennen van valse eBay-berichten of -websites

Schorsing wegens niet-betaalde kosten

U hebt uw verkoopkosten niet betaald
Als u bent geschorst omdat u uw verkoopkosten niet hebt betaald, kunt u een eenmalige betaling uitvoeren om uw account bij te werken. Meer weten over het uitvoeren van een eenmalige betaling van uw verkoopkosten?

U hebt eBay niet terugbetaald
Als wij een koper rechtstreeks hebben terugbetaald en u ons daarvoor niet hebt vergoed, kan uw account worden geschorst. U moet een betalingsmethode voor vergoedingen instellen in uw account. Meer weten over vergoedingen?

Uw betalingsmethode is vervallen
Soms kan een account worden geschorst wegens wanbetaling omdat de ingestelde betalingsmethode is vervallen of recent is afgewezen. U moet uw betalingsmethode bijwerken.

Meer weten over het herstellen van uw account na schorsing?

Schorsing wegens overtreding van een regel of beleid

Als uw account is geschorst omdat u een regel of beleid hebt overtreden en u wilt bezwaar maken tegen de schorsing, beantwoordt u rechtstreeks de melding van de schorsing en geeft u daarbij alle relevante informatie op. U kunt ook contact met ons opnemen.

Als u bent geschorst omdat u een object niet hebt betaald, kunt u bezwaar maken tegen de aantekening wegens onbetaald object.

Hebt u problemen met het openen van uw account?

Probleem

Doe het volgende

Mijn e-mailadres is niet meer geldig.

Kom te weten hoe u uw e-mailadres en andere accountgegevens bijwerkt.

Mijn account is zonder mijn toestemming gebruikt.

Kom te weten hoe u uw account beveiligt en de diefstal aangeeft.

Voor mijn account gelden verkooplimieten.

Om ervoor te zorgen dat eBay een veilige handelsplaats blijft, stellen we soms verkooplimieten in voor accounts.

Veelgestelde vragen

Kan ik verkopen terwijl mijn account is geschorst?

Tijdens een schorsing kunt u niet bieden of verkopen, en geen feedback geven. Nadat uw account is hersteld, kunt u feedback geven over transacties die u in de 30 dagen vóór het herstellen van uw account hebt voltooid.

Kan ik of een familielid een nieuwe account openen terwijl mijn account is geschorst?

U kunt geen nieuwe account openen of een bestaande account gebruiken terwijl uw account is geschorst. We kunnen ook nieuwe of bestaande accounts schorsen die door iemand in uw gezin zijn geopend.

Wat gebeurt er met mijn bieders?

Bieders kunnen hun bod op uw object intrekken. U kunt pas contact opnemen met bieders of inloggen bij Mijn eBay om uw berichten te bekijken, wanneer uw account is hersteld.

Wat gebeurt er met mijn kosten als eBay mijn aanbieding vroegtijdig beëindigt?

Als wij uw aanbieding vroegtijdig hebben beëindigd, kunnen bepaalde aanbiedingskosten op uw rekening worden teruggestort. U kunt deze crediteringen bekijken op uw pagina met Rekeningactiviteiten. Bij sommige schorsingen worden er echter geen aanbiedingskosten terugbetaald. Meer weten over waarom aanbiedingen kunnen worden verwijderd?

Tip: controleer uw rekeningoverzicht door in Mijn eBay op het tabblad Account te klikken.

Contact opnemen met Klantenservice

Als u meer hulp nodig hebt of nog vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen. 

Contacteer ons

Hebt u nog vragen? Wij helpen u graag verder.

 Contacteer ons