|Aangeboden in rubriek:
Hebt u iets om te verkopen?

A Cultural History of Color in the Medieval Age by Carole P. Biggam (English) Ha

Objectstaat:
Nieuw
3 beschikbaar
Prijs:
US $133,99
OngeveerEUR 123,76
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: Calgary, Alberta, Canada
Levering:
Geschatte levering tussen wo, 5 jun en do, 13 jun tot 43230
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

eBay-topverkoper
Betrouwbare verkoper, snelle verzending en eenvoudige retourzending. 
Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:394836297165
Laatst bijgewerkt op 21 mei 2024 05:43:05 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
ISBN-13
9781474273336
Book Title
A Cultural History of Color in the Medieval Age
ISBN
9781474273336
Publication Name
Cultural History of Color in the Medieval Age
Item Length
9.6in
Publisher
Bloomsbury Publishing
Series
The Cultural Histories Ser.
Publication Year
2022
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Item Height
0.6in
Author
Carole P. Biggam
Item Width
6.5in
Item Weight
35.3 Oz
Number of Pages
304 Pages

Over dit product

Product Information

A Cultural History of Color in the Medieval Age covers the period 500 to 1400. The medieval age saw an extraordinary burst of color - from illuminated manuscripts and polychrome sculpture to architecture and interiors, and from enamelled and jewelled metalwork to colored glass and the exquisite decoration of artefacts. Color was used to denote affiliation in heraldry and social status in medieval clothes. Color names were created in various languages and their resonance explored in poems, romances, epics, and plays. And, whilst medieval philosophers began to explain the rainbow, theologians and artists developed a color symbolism for both virtues and vices. Color shapes an individual's experience of the world and also how society gives particular spaces, objects, and moments meaning. The 6 volume set of the Cultural History of Color examines how color has been created, traded, used, and interpreted over the last 5000 years. The themes covered in each volume are color philosophy and science; color technology and trade; power and identity; religion and ritual; body and clothing; language and psychology; literature and the performing arts; art; architecture and interiors; and artefacts. Carole P. Biggam is Honorary Senior Research Fellow in English Language and Linguistics at the University of Glasgow, UK. Kirsten Wolf is Professor of Old Norse and Scandinavian Linguistics at the University of Wisconsin-Madison, USA. Volume 2 in the Cultural History of Color set. General Editors: Carole P. Biggam and Kirsten Wolf

Product Identifiers

Publisher
Bloomsbury Publishing
ISBN-10
1474273335
ISBN-13
9781474273336
eBay Product ID (ePID)
21057259849

Product Key Features

Author
Carole P. Biggam
Publication Name
Cultural History of Color in the Medieval Age
Format
Hardcover
Language
English
Series
The Cultural Histories Ser.
Publication Year
2022
Type
Textbook
Number of Pages
304 Pages

Dimensions

Item Length
9.6in
Item Height
0.6in
Item Width
6.5in
Item Weight
35.3 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Qc495.8.C85 2021
Table of Content
VOLUME 2: A CULTURAL HISTORY OF COLOR IN THE MEDIEVAL AGE Edited by Carole Biggam, University of Glasgow, UK, & Kirsten Wolf, University of Wisconsin-Madison, USA 1. Philosophy and Science, A. Mark Smith 2. Technology and Trade, Jo Kirby 3. Power and Identity, Wim Blockmans 4. Religion and Ritual, Andreas Petzold 5. Body and Clothing, Gale R. Owen-Crocker 6. Language and Psychology, Carole P. Biggam, Roman Krivko, Piera Molinelli, and Kirsten Wolf 7. Literature and the Performing Arts, Mark Cruse 8. Art, Thomas Dale 9. Architecture and Interiors, Eva Oledzka 10. Artefacts, Leslie Webster
Topic
History & Criticism, Social History, Anthropology / Cultural & Social, History / Medieval, History, Europe / Medieval, Color Theory, Techniques / Color
Lccn
2020-936750
Dewey Decimal
701.850902
Intended Audience
College Audience
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Genre
Design, Technology & Engineering, Art, History, Social Science

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Premier Books LLC
David Taylor
26C Trolley Sq
19806-3356 Wilmington, DE
United States
Contactgegevens weergeven
:liam-Emoc.liaterelgaednarg@yabe
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
grandeagleretail

grandeagleretail

98,2% positieve feedback
2,7M objecten verkocht
Reageert meestal binnen 24 uur

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
4.9
Communicatie
4.9
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (1.023.618)

e***s (2087)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Items in pictures were exactly what I received. Description was spot on as well. Shipped very quickly. Would buy from again. Thank you!
a***y (1030)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Book cheaply made
f***f (1346)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Delivery as scheduled; good seller.