Dit object is niet op voorraad.
Hebt u iets om te verkopen?

Branded Entertainment and Cinema: The Marketisation of Italian Film (Routledge

Objectstaat:
Nieuw
Prijs:
GBP 82,37
OngeveerEUR 95,98
Verzendkosten:
GBP 21,56 (ongeveer EUR 25,12) SpeedPAK Economy. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: East Hanover, NJ, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen ma, 20 mei en di, 28 mei tot 43230
De levertijd wordt geschat met onze eigen methode op basis van onder meer de nabijheid van de koper ten opzichte van de objectlocatie, de geselecteerde verzendservice, en de verzendgeschiedenis van de verkoper. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:375081182321
Laatst bijgewerkt op 03 mei 2024 02:10:30 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
EAN
9780815348528
UPC
9780815348528
ISBN
9780815348528
MPN
N/A
Item Length
21.6 cm
Publication Year
2019
Format
Hardcover
Language
English
Book Title
Branded Entertainment and Cinema: the Marketisation of Italian Film
Item Height
216mm
Author
Gloria Dagnino
Publisher
Taylor & Francis INC International Concepts
Item Width
138mm
Item Weight
272g
Number of Pages
110 Pages

Over dit product

Product Information

The history of Italian cinema is mostly regarded as a history of Italian auteurs. This book takes a different standpoint, looking at Italian cinema from the perspective of an unusual, but influential actor: advertisers. From the iconic Vespa scooter and the many other Made in Italy products placed in domestic and international features, to Carosello's early format of branded entertainment, up through the more recent brand integration cases in award-winning titles like The Great Beauty, the Italian film and advertising industries have frequently and significantly intersected, in ways that remain largely unexplored by academic research. This book contributes to fill this gap, by focusing on the economic and cultural influence that advertising and advertisers' interests have been exerting on Italian film production between the post-war period and the 2010s. Increasingly market-oriented film policies, ongoing pressure from Hollywood competition, and the abnormal economic as well as political power held by Italian ad-funded broadcasters are among the key points addressed by the book. In addition to a macro-level political economic analysis, the book draws on exclusive interviews with film producers and promotional intermediaries to provide a meso level analysis of the practices and professional cultures of those working at the intersection of Italian film and advertising industries. Providing an in-depth yet clear and accessible overview of the political and economic dynamics driving the Italian media landscape towards unprecedented forms of marketisation, this is a valuable resource for academics and students in the fields of film and media studies, marketing, advertising, and Italian studies.

Product Identifiers

Publisher
Taylor & Francis INC International Concepts
ISBN-13
9780815348528
eBay Product ID (ePID)
23046595960

Product Key Features

Book Title
Branded Entertainment and Cinema: the Marketisation of Italian Film
Author
Gloria Dagnino
Format
Hardcover
Language
English
Publication Year
2019
Number of Pages
110 Pages

Dimensions

Item Height
216mm
Item Width
138mm
Item Weight
272g

Additional Product Features

Title_Author
Gloria Dagnino
Series Title
Routledge Critical Advertising Studies
Country/Region of Manufacture
United States

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Fishpond World Limited
Simon Harris
26 Bamel Way, Nexus II
Brockworth / Gloucester
Gloucestershire
GL3 4BH
United Kingdom
Contactgegevens weergeven
:noofeleT69795760570
:liam-Emoc.liamg@837sirrahnomis
Btw-nummer:
  • GB 118119922
Handelsregistratienummer:
  • 07652358
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
loveourprices2

loveourprices2

97,8% positieve feedback
396K objecten verkocht
Reageert meestal binnen 24 uur

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
4.8
Communicatie
4.8
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (107.999)

i***t (2457)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Fast delivery, thanks
w***l (28)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Great seller selling great gifts for my girlfriend bday! Thank you!
f***h (19)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Great packaging, fast shipping, excellent price point, 10/10