|Aangeboden in rubriek:
Hebt u iets om te verkopen?

Moroccan Fashion: Design, Culture and Tradition by M. Angela Jansen (English) Pa

Objectstaat:
Nieuw
3 beschikbaar
Prijs:
US $78,85
OngeveerEUR 72,70
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: Fairfield, Ohio, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen di, 11 jun en za, 22 jun tot 43230
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

eBay-topverkoper
Betrouwbare verkoper, snelle verzending en eenvoudige retourzending. 
Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:364451626298
Laatst bijgewerkt op 05 mrt 2024 19:04:01 CETAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
ISBN-13
9781474285223
Book Title
Moroccan Fashion
ISBN
9781474285223
Publication Name
Moroccan Fashion : Design, Culture and Tradition
Item Length
9.2in
Publisher
Bloomsbury Academic & Professional
Publication Year
2016
Series
Dress and Fashion Research Ser.
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
0.4in
Author
M. Angela Jansen
Item Width
6.1in
Item Weight
9.3 Oz
Number of Pages
160 Pages

Over dit product

Product Information

Moroccan garment design and consumption have experienced major shifts in recent history, transforming from a traditional craft-based enterprise to a thriving fashion industry. Influenced by western fashion, dress has become commoditized and has expanded from tailoring to designer labels. This book presents the first detailed ethnographic study of Moroccan fashion. Drawing on interviews with three generations of designers and the lifestyle press, the author provides an in-depth analysis of the development of urban dress, which reveals how traditional dress has not been threatened but rather produced and consumed in different ways. With chapters examining themes such as dress and politics, gender, faith, modernity, and exploring topics from craft to e-fashion, this book will be essential reading for students and scholars of fashion, anthropology, material culture, sociology, cultural studies, gender studies and related fields.

Product Identifiers

Publisher
Bloomsbury Academic & Professional
ISBN-10
1474285228
ISBN-13
9781474285223
eBay Product ID (ePID)
219131456

Product Key Features

Author
M. Angela Jansen
Publication Name
Moroccan Fashion : Design, Culture and Tradition
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2016
Series
Dress and Fashion Research Ser.
Type
Textbook
Number of Pages
160 Pages

Dimensions

Item Length
9.2in
Item Height
0.4in
Item Width
6.1in
Item Weight
9.3 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Tt504.6
Reviews
This is an engaging and carefully situated analysis of generations of Moroccan fashion designers who artfully negotiate cultural heritage and global trends through their products., "This book is interesting because it contains excellent reference material that can be used for many causes or disciplines. The information could prove insightful for aesthetic design analysis, ethnic fashion studies, social sciences research investigation of grouping and marketing trends, or even be applied to political science and human rights enquiries. It has a broad appeal for many types of readers." - Fashion, Society & Popular Culture
Table of Content
1 Introduction 2 Moroccan Fashion as Tradition 3 Three Generations of Moroccan Fashion Designers 4 Moroccan Lifestyle Media 5 The Impact of Foreign Fashion Brands 6 The Consumption of Moroccan Fashion 7 Conclusion Transcription of Arabic Notes Bibliography Index
Copyright Date
2016
Target Audience
College Audience
Topic
History & Criticism, Textile & Costume, Fashion & Accessories, Anthropology / Cultural & Social
Dewey Decimal
391.00964
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Genre
Design, Social Science

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Premier Books LLC
David Taylor
26C Trolley Sq
19806-3356 Wilmington, DE
United States
Contactgegevens weergeven
:liam-Emoc.liaterelgaednarg@yabe
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
grandeagleretail

grandeagleretail

98,3% positieve feedback
2,7M objecten verkocht
Reageert meestal binnen 24 uur

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
4.9
Communicatie
4.9
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (1.023.785)

o***r (640)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Not a beginners book for banjo, more like a history/ information book
6***r (110)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Tyty
t***o (46)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Item arrived on time and exactly as ordered.