|Aangeboden in rubriek:
Hebt u iets om te verkopen?

An Introduction to Business Ethics by DesJardins, Joseph R.

by DesJardins, Joseph R. | PB | VeryGood
Laatste beschikbare object
Objectstaat:
Heel goed
May have limited writing in cover pages. Pages are unmarked. ~ ThriftBooks: Read More, Spend ... Meer lezenover objectstaat
Laatste stuk / 1 verkocht
Prijs:
US $8,16
OngeveerEUR 7,51
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: Aurora, Illinois, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen vr, 7 jun en ma, 10 jun tot 43230
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Verkoper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:144593313508
Laatst bijgewerkt op 31 mrt 2024 20:22:38 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Heel goed
Een boek dat er niet als nieuw uitziet en is gelezen, maar zich in uitstekende staat bevindt. De kaft is niet zichtbaar beschadigd en het eventuele stofomslag zit nog om de harde kaft heen. Er ontbreken geen bladzijden en er zijn geen bladzijden beschadigd. Er is geen tekst onderstreept of gemarkeerd en er is niet in de kantlijn geschreven. Er kunnen zeer minimale identificatiemerken aan de binnenzijde van de kaft zijn aangebracht. De slijtage is zeer minimaal. Bekijk de aanbieding van de verkoper voor de volledige details en een beschrijving van gebreken. Alle staatdefinities bekijkenwordt in nieuw venster of op nieuw tabblad geopend
Opmerkingen van verkoper
“May have limited writing in cover pages. Pages are unmarked. ~ ThriftBooks: Read More, Spend ...
Binding
Paperback
Weight
0 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
Yes
ISBN
0073386588
Publication Year
2008
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Name
Introduction to Business Ethics
Item Height
0.5in
Author
Joseph R. Desjardins
Item Length
9.1in
Publisher
McGraw-Hill Companies, T.H.E.
Item Width
6.4in
Item Weight
14.1 Oz
Number of Pages
312 Pages

Over dit product

Product Information

A resource for business ethics courses. It offers the information in an introductory business ethics course from a multidisciplinary perspective. It offers critical analysis and integrates the perspective of philosophy with management, law, economics, and public policy.

Product Identifiers

Publisher
McGraw-Hill Companies, T.H.E.
ISBN-10
0073386588
ISBN-13
9780073386584
eBay Product ID (ePID)
65581364

Product Key Features

Author
Joseph R. Desjardins
Publication Name
Introduction to Business Ethics
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2008
Type
Textbook
Number of Pages
312 Pages

Dimensions

Item Length
9.1in
Item Height
0.5in
Item Width
6.4in
Item Weight
14.1 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Hf5387.D392 2009
Edition Number
3
Table of Content
Chapter One: Why Study Ethics? Chapter Objectives Discussion Case: Enron Discussion Questions 1.1 Why Study Business Ethics? 1.2 Values and Ethics: Doing Good and Doing Well 1.3 The Nature and Goals of Business Ethics 1.4 Business Ethics and the Law 1.5 Ethics and Ethos 1.6 Morality, Virtues, and Social Ethics 1.7 Ethical Perspectives: Managers and Other Stakeholders Reflections on the Chapter Discussion Case Review Questions Chapter Two: Ethical Theory and Business Chapter Objectives Discussion Case: Executive Compensation Discussion Questions 2.1 Introduction 2.2 Ethical Relativism and Reasoning in Ethics 2.3 Psychological Egoism 2.4 Modern Ethical Theory: Utilitarian Ethics 2.5 Challenges to Utilitarianism 2.6 Utilitarianism and Business Policy 2.7 Deontological Ethics 2.8 Virtue Ethics 2.9 Summary and Review Reflections on the Chapter Discussion Case Review Questions Chapter Three: Corporate Social Responsibility Chapter Objectives Discussion Case: Wal-Mart Discussion Questions 3.1 Introduction 3.2 The Classical Model of Corporate Social Responsibility 3.3 Critical Assessment of the Classical Model: The Utilitarian Defense 3.4 Critical Assessment of the Classical Model: The Private Property Defense 3.5 Modified Version of the Classical Model: The Moral Minimum 3.6 The Stakeholder Theory 3.7 Summary and Review Reflections on the Chapter Discussion Case Review Questions Chapter Four: The Meaning and Value of Work Chapter Objectives Discussion Case: Great Jobs and Meaningful Jobs Discussion Questions 4.1 Introduction 4.2 The Meanings of Work 4.3 The Value of Work 4.4 Conventional Views of Work 4.5 The Human Fulfillment Model 4.6 The Liberal Model of Work 4.7 Business' Responsibility for Meaningful Work 4.8 Summary and Review Reflections on the Chapter Discussion Case Review Questions Chapter Five: Moral Rights in the Workplace Chapter Objectives Discussion Case: Employee Rights and Wrongs Discussion Questions 5.1 Introduction: Employee Rights 5.2 The Right to Work 5.3 Employment at Will 5.4 Due Process in the Workplace 5.5 Participation Rights 5.6 Employee Health and Safety 5.7 Privacy in the Workplace Reflections on the Chapter Discussion Case Review Questions Chapter Six: Employee Responsibilities Chapter Objectives Discussion Case: Professional and Managerial Responsibility at Enron and Arthur Andersen Discussion Questions 6.1 Introduction 6.2 The Narrow View of Employee Responsibilities: Employee as Agents 6.3 Professional Ethics and the Gatekeeper Function 6.4 Managerial Responsibility and Conflicts of Interests 6.5 Trust and Loyalty in the Workplace 6.6 Responsibilities to Third Parties: Honesty, Whistleblowing, and Insider Trading Honesty Whistleblowing Insider Trading Reflections on the Chapter Discussion Case Review Questions Chapter Seven: Marketing Ethics: Product Safety and Pricing Chapter Objectives Discussion Case: Safety and Pricing in the Pharmaceutical Industry Discussion Questions 7.1 Introduction: Marketing and Ethics 7.2 Ethical Issues in Marketing: An Overview 7.3 Product Safety: From Caveat Emptor to Negligence 7.4 Strict Products Liability 7.5 Ethics and Pricing Reflections on the Chapter Discussion Case Review Questions Chapter Eight: Marketing Ethics: Advertising and Target Marketing Chapter Objectives Discussion Case: Advertising and Marketing in the Pharmaceutical Industry Discussion Questions 8.1 Introduction: Ethics of Sales, Advertising, and Product Placement 8.2 Regulating Deceptive and Unfair Sales and Advertising 8.3 Marketing Ethics and Consumer Autonomy 8.4 Targeting the Vulnerable: Marketi
Copyright Date
2009
Target Audience
College Audience
Topic
Business Ethics
Lccn
2008-005187
Dewey Decimal
174/.4
Dewey Edition
22
Illustrated
Yes
Genre
Business & Economics

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Thrift Books Global, LLC
TB Thrift Books
18300 Cascade Ave S
Ste 150
98188 Seattle, WA
United States
Contactgegevens weergeven
:liam-Emoc.skoobtfirht@yabe.selas
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
ThriftBooks

ThriftBooks

99% positieve feedback
17,7M objecten verkocht
Reageert meestal binnen 24 uur

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
5.0
Communicatie
4.9
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (5.204.493)

3***n (472)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
thanks
i***4 (1461)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
excellent
a***s (935)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Great seller!