|Aangeboden in rubriek:
Hebt u iets om te verkopen?

Stars, Fans, and Consumption in the 1950s: Reading Photoplay.by Higashi<|

Objectstaat:
Nieuw
5 beschikbaar
Verzendkosten:
Verzendt mogelijk niet naar Verenigde Staten. Lees de objectbeschrijving of neem contact op met de verkoper voor verzendopties. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: South East, Verenigd Koninkrijk
Levering:
Varieert
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:126307080369

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
Title
Stars, Fans, and Consumption in the 1950s: Reading Photoplay
ISBN
9781349492848
Publication Year
2014
Type
Textbook
Format
Paperback
Language
English
Publication Name
Stars, Fans, and Consumption in the 1950s: Reading Photoplay
Item Height
216mm
Author
Sumiko Higashi
Publisher
Palgrave Macmillan
Item Width
140mm
Subject
History
Item Weight
399g
Number of Pages
298 Pages

Over dit product

Product Information

As the leading fan magazine in the postwar era, Photoplay constructed female stars as social types who embodied a romantic and leisured California lifestyle. Addressing working- and lower-middle-class readers who were prospering in the first mass consumption society, the magazine published not only publicity stories but also beauty secrets, fashion layouts, interior design tips, recipes, advice columns, and vacation guides. Postwar femininity was constructed in terms of access to commodities in suburban houses as the site of family togetherness. As the decade progressed, however, changing social mores regarding female identity and behavior eroded the relationship between idolized stars and worshipful fans. When the magazine adopted tabloid conventions to report sex scandals like the Debbie-Eddie-Liz affair, stars were demystified and fans became scandalmongers. But the construction of female identity based on goods and performance that resulted in unstable, fragmented selves remains a legacy evident in postmodern culture today.

Product Identifiers

Publisher
Palgrave Macmillan
ISBN-13
9781349492848
eBay Product ID (ePID)
223206163

Product Key Features

Author
Sumiko Higashi
Publication Name
Stars, Fans, and Consumption in the 1950s: Reading Photoplay
Format
Paperback
Language
English
Subject
History
Publication Year
2014
Type
Textbook
Number of Pages
298 Pages

Dimensions

Item Height
216mm
Item Width
140mm
Item Weight
399g

Additional Product Features

Title_Author
Sumiko Higashi
Genre
Art & Culture
Country/Region of Manufacture
United Kingdom

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

WRAP Ltd.
Mubin Ahmed
Unit 4
119 Loverock Road
Reading
Berkshire
RG30 1DZ
United Kingdom
Contactgegevens weergeven
:noofeleT60358080080
:liam-Emoc.aidemtumahab@yabe
Btw-nummer:
  • GB 724498118
Handelsregistratienummer:
  • 03800600
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
baham_books

baham_books

99,1% positieve feedback
8,8M objecten verkocht

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
4.9
Communicatie
4.9
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (2.869.486)

p***i (1409)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Excellent service
d***e (921)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
All went great
a***x (1240)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Great item for a gift. Delivered as advertised. Recommended seller