Overzicht van het beleid
Zorg ervoor dat uw aanbieding aan deze richtlijnen voldoet.
Wat zijn de richtlijnen?
- Elektronische boeken (e-books) en groothandellijsten aangeboden in de gepaste rubriek.
Compilatie- of informatieobjecten moeten voldoen aan ons beleid voor digitaal geleverde goederen. Zo mogen ze alleen fysiek geleverd worden (bv. op cd) en in de gepaste rubriek aangeboden worden.
- Aanbiedingen van compilatie- of informatieobjecten met informatie die tot verschillende rubrieken behoort.
- Een compilatie- of informatieobject aanbieden als bonus bij een andere aanbieding.
- Aanbiedingen die bepaalde merknamen of trefwoorden bevatten, tenzij de aanbieding een product van die merknaam bevat. (Zie ook ons Beleid voor manipulatie van de zoekfunctie.)
- Aanbiedingen met te veel trefwoorden om de inhoud van een compilatie- of informatieobject te beschrijven.
- Informatie aanbieden over manieren om bepaalde objecten te kopen of gratis te verkrijgen buiten eBay om.
- Aanbiedingen die websites of links bevatten waarmee kopers objecten kunnen kopen buiten eBay om (bijvoorbeeld, www.gotomyownwebsite.com). (Zie ook ons beleid voor links.)
Alle activiteiten op eBay moeten in overeenstemming zijn met dit beleid, de eBay-gebruikersovereenkomst en alle toepasselijke wetten, evenals met de rechten van derden. Als dit niet gebeurt, kan eBay actie ondernemen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en de eBay-gebruikersovereenkomst, en kan eBay hiertoe zelfs wettelijk worden verplicht. Dergelijke acties kunnen bestaan uit, maar zijn niet beperkt tot: het verwijderen van de aanbieding of andere inhoud, het geven van een waarschuwing, het beperken van activiteiten of het opschorten van het account.
Waarom heeft eBay dit beleid?
Wij willen dat compilatie- en informatieobjecten in de gepaste rubriek aangeboden worden, zodat kopers weten wat ze krijgen. We proberen ook trefwoord-spam te voorkomen omdat dit tot misleidende zoekresultaten leidt. We hebben het over trefwoord-spam wanneer verkopers irrelevante woorden of gegevens gebruiken in hun aanbieding (zoals merknamen en populaire termen) om maximaal, maar op misleidende wijze, zichtbaar te zijn in zoekresultaten.