Hulp
Hulp
Zoeken in Hulppagina's (Zoekt niet naar objecten of producten) Zoekentips
Zoeken in hulp

Beleid voor onbetaalde objecten

Wat houdt het beleid in

Wanneer een koper een object wint of met Nu kopen koopt, is hij of zij verplicht de transactie af te handelen door de verkoper binnen vier kalenderdagen volledig te betalen. Kopers moeten rekening houden met het volgende:

  • De kosten van verzending en alle voorwaarden die de verkoper heeft opgenomen in de aanbieding voor het besluit om te kopen

  • Biedingen kunnen alleen in uitzonderlijke gevallen worden ingetrokken

Een verkoper kan een onbetaalde bestelling annuleren als de koper niet binnen vier kalenderdagen betaalt of contact met de verkoper opneemt.

Het niet betalen van objecten is een overtreding van ons beleid voor misbruik door kopers. Alle onbetaalde objecten worden geregistreerd in het account van een koper. Voor kopers met erg veel onbetaalde objecten of geannuleerde transacties kunnen we limieten instellen of koopprivileges intrekken.

Onbetaalde bestellingen beheren

  • Verkopers kunnen een onbetaalde bestelling annuleren als een koper niet binnen vier kalenderdagen heeft betaald

  • Verkopers kunnen volgens ons beleid voor de creditering van kosten in aanmerking komen om de kosten terug te krijgen

  • Verkopers mogen bestellingen niet ten onrechte annuleren wanneer de koper heeft betaald, want dan kan het volgende gebeuren:

    • We laten alle crediteringen in de betreffende periode terugboeken

    • Verkopers kunnen geen gebruik meer maken van het crediteringssysteem voor verkoopcommissie

    • Hun account kan worden geschorst

  • eBay verwijdert automatisch feedback van een koper die een object niet heeft betaald. In de volgende gevallen kunnen we feedback verwijderen:

    • De verkoper annuleert de bestelling omdat de koper niet heeft betaald

    • De koper is geschorst

Activiteiten in strijd met het eBay-beleid kunnen leiden tot verschillende acties. Zo kunnen we aanbiedingen beëindigen of annuleren, aanbiedingen verbergen of op een lagere plaats weergeven in de zoekresultaten, de verkopersbeoordeling verlagen, koop- en verkoopbeperkingen opleggen en het account schorsen. Alle betaalde of te betalen kosten met betrekking tot aanbiedingen of accounts waarvoor we actie ondernemen, worden niet terugbetaald of op een andere manier gecrediteerd op uw account.

Waarom heeft eBay dit beleid?

Dit beleid zorgt ervoor dat kopers onze richtlijnen voor het kopen van objecten volgen om verkopers te beschermen en een eerlijke en veilige handelsplaats te garanderen.

Contacteer ons

Hebt u nog vragen? Wij helpen u graag verder.

 Contacteer ons