Home > Hulp >Lidmaatschap en account >Regels en beleid >Beleid inzake verplichtingen van verkopers |
Normen voor verkoperprestaties
Overzicht van de normeneBay verwacht van verkopers dat ze een goede service bieden zodat hun klanten tevreden zijn. Dat betekent dat ze moeten voldoen aan de verwachtingen van hun kopers. In hun Verkoperprestaties kunnen verkopers zien hoe ze presteren in eigen land en op de verschillende internationale markten. Zo kunnen ze opzoeken hoe goed ze voldoen aan de verwachtingen van hun kopers in België, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Bekijk meer informatie over de internationale normen voor verkoperprestaties. Als verkoper wordt het volgende van u verwacht:
Denk er ook aan dat wanneer u niet voldoet aan de verwachtingen van kopers, dit kan leiden tot:
Feedback die gewijzigd is door de koper van negatief naar positief telt niet voor uw probleempercentage per transactie. Neutrale feedback of feedback met een lage gedetailleerde verkopersbeoordeling voor verzendtijd of object voldoet aan beschrijving kan gewijzigd worden en telt daarom niet voor uw probleempercentage per transactie. Als de maatstaf voor tijdige leveringen de enige is die u niet haalt, dan blijft uw verkoperniveau 'Uitstekend'. Deze maatstaf kan echter wel van invloed zijn op welke opties voor verwerkingstijd voor u beschikbaar zijn wanneer u nieuwe aanbiedingen maakt. Een bestelling telt als 'op tijd' zolang deze aan een van de volgende criteria voldoet:
Defectpercentage per transactieHet defectpercentage per transactie is het percentage van de trancties van de verkoper dat een of meer van onderstaande defecten heeft:
Elk geschil dat eBay of PayPal in uw voordeel beslist, of de schuld is van de koper, heeft geen negatieve invloed op uw prestatiemeting. Voor uw verkoperprestaties wordt er rekening gehouden met de objecten die u aan kopers in alle landen aanbiedt. Uw evaluatie wordt nog steeds uitgevoerd op de 20e van elke maand, en de nieuwe prestatiemeting wordt in augustus toegepast. De evaluatie wordt gebaseerd op uw prestaties over dezelfde periode als nu: 3 maanden voor verkopers met 400 transacties of meer over de afgelopen 3 maanden, 12 maanden voor alle andere verkopers. De geschillen of retouren die eBay of PayPal in uw voordeel beslist, tellen niet mee voor uw verkoperprestaties. U kunt ook deze tips volgen om uw verkopen te verbeteren. Eerlijke beoordeling van prestatiesOm uw algehele prestaties goed te kunnen meten, kijken we naar het hele plaatje en het patroon in de lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen van kopers en beschermen u waar noodzakelijk. Wat gebeurt er als uw verkoperniveau Ondermaats is?Als u niet voldoet aan onze minimale verkoperprestaties, kunnen we uw verkoopactiviteit beperken totdat uw prestaties beter worden. Het niveau Ondermaats kan de volgende gevolgen hebben:
We leggen doorgaans pas permanente verkoopbeperkingen op wanneer uw account ten minste 2 opeenvolgende maanden als Ondermaats is beoordeeld. We kunnen wel op elk moment actie ondernemen als er dringende problemen zijn met uw account, bijvoorbeeld als we fraude hebben ontdekt of als uw verkooppraktijken de ervaring van kopers kunnen schaden. De maatregelen die we nemen, staan in verhouding tot de aard van het gevonden probleem en zijn redelijkerwijs vereist om de belangen van alle eBay-gebruikers en eBay als provider van de services te beschermen. Als uw account niet voldoet aan onze minimale normen voor verkoperprestaties, moet u het volgende doen:
Meer weten over het gebruik van meerdere accounts? Raadpleeg ons beleid voor verkooppraktijken voor informatie over hoe u kunt voldoen aan de verwachtingen van kopers. | ![]() | Contacteer onsHebt u nog vragen? Wij helpen u graag verder. Verwante Hulponderwerpen |