Hulp
Hulp
Zoeken in Hulppagina's (Zoekt niet naar objecten of producten) Zoekentips
Zoeken in hulp

Internationale normen voor verkoperprestaties

Internationale normen: overzicht

Dankzij internationale normen voor verkoperprestaties zullen verkopers die voortdurend uitstekende service leveren, beter opvallen. Op alle eBay-sites moeten verkopers aan dezelfde minimumnormen voldoen. Zo voldoen internationale verkopers wereldwijd niet alleen aan de verwachtingen van kopers maar creëren ze die ook zelf.
Verkopers kunnen in hun Verkoperprestaties hun nieuwe internationale prestatiebeoordeling terugvinden.

Er zijn 4 regio’s waar u beoordeeld kunt worden: Verenigd Koninkrijk + Ierland, Verenigde Staten, Duitsland + Zwitserland en Wereldwijd. Elke transactie telt alleen mee in de regio waarin u verkoopt, dus in een van de 4 regio’s. Als u in meedere regio’s verkoopt, telt een transactie slechts voor één regio mee. Verder telt uw transactie op basis van de verzendlocatie en niet waar de koper staat ingeschreven.

  • Verkoperprestaties in de Verenigde Staten tellen voor ebay.com. Deze prestaties worden beoordeeld op objecten die u naar de Verenigde Staten verstuurd.

  • Verkopersprestaties in regio Verenigd Koninkrijk tellen voor ebay.co.uk en ebay.ie. Deze prestaties worden beoordeeld op objecten die u naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland verstuurd.

  • Verkoperprestaties in regio Duitsland tellen voor ebay.de. ebay.ch en ebay.at. Deze prestaties worden beoordeeld op objecten die u naar Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk verstuurd.

  • Verkoperprestaties in de regio Wereldwijd: deze prestaties worden beoordeeld op objecten die u naar alle landen buiten bovengenoemde regio's verstuurd.

Er wordt van eBay-verkopers verwacht dat ze:

  • redelijke verzend- en verwerkingskosten in rekening brengen

  • Snel problemen met klanten op te lossen

  • Objecten binnen de aangegeven verzend tijd op te sturen

  • De voorraad bij te houden en goed op te slaan

  • verzendkosten en verwerkingstijden duidelijk vermelden in de aanbieding

  • het teruggavebeleid consequent toepassen

  • spoedig antwoorden op vragen van kopers

  • tijdens een transactie behulpzaam, vriendelijk en professioneel zijn

  • ervoor zorgen dat het object dat aan de koper wordt geleverd, overeenstemt met de beschrijving in de aanbieding

Wanneer verkopers niet voldoen aan de verwachtingen van kopers, dit kan leiden tot:

  • een slechte ervaring voor u en de koper

  • lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen

  • negatieve of neutrale feedback van kopers

  • Geschillen die kopers openen voor objecten die ze niet ontvangen of niet aan de beschrijving voldoen.

Defectpercentage per transactie

Het defectpercentage per transactie is het percentage van de verkoper's transacties dat een of meer van onderstaande defecten heeft:

  • Transacties geannuleerd door de verkoper

  • Geschillen onderde Geld-terug-garantie van eBay of door Kopersbescherming van PayPal voor niet ontvangen objecten of objecten die afwijken van de beschrijving.

Vereiste 

Minimum voor alle verkopers

eBay-topverkopers

Defectpercentage

Maximumpercentage transacties met defecten

2%

0.5%

Minimum aantal unieke kopers betrokken bij defecten voordat het percentage van invloed is op de verkoperstatus

4

3

Gesloten geschillen zonder oplossing

Maximumpercentage geschillen gesloten door eBay zonder oplossing van de verkoper

0,30%

0,30%

Maximum aantal geschillen gesloten door eBay zonder oplossing van de verkoper voordat het bovengenoemde percentage van invloed is op de verkoperstatus

2

2

Elk geschil dat eBay of PayPal in uw voordeel beslist, of de schuld is van de koper, heeft geen negatieve invloed op uw prestatiemeting.

Internationale topverkopers mogen maximaal 5% van hun zendingen te laat leveren, internationale verkopers maximaal 10%.

Voor uw verkoperprestaties wordt er rekening gehouden met de objecten die aan kopers in alle landen.

Uw evaluatie wordt nog steeds uitgevoerd op de 20e van elke maand, en de nieuwe prestatiemeting wordt in augustus toegepast. De evaluatie wordt gebaseerd op uw prestaties over dezelfde periode als nu: 3 maanden voor verkopers met 400 transacties of meer over de afgelopen 3 maanden, 12 maanden voor alle andere verkopers. 

U kunt ook deze tips volgen om uw verkopen te verbeteren.

Vereisten voor internationaal verkopen U moet voldoen aan de verkoopvereisten die gelden voor de site waarop u uw object aanbiedt. Hieronder kunt u de vereisten per land vinden.

austria flag Oostenrijk

belgium flagBelgië

(Frans of Nederlands)

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Frankrijk

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Duitsland

flag ireland Ierland

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Italië

dutch flag Nederland

Polen

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Spanje

swiss flag Zwitserland

Opłaty i prowizje dla sprzedawców firm Groot-Brittannië

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych VS

candaian flagCanada (Engels of Frans)

austrian flag Australië

Wat gebeurt er als u niet aan de normen voldoet?

Indien u niet voldoet aan de internationale minimumprestatienormen krijgt u een lagere plaats in de zoekresultaten en worden uw internationale verkoopactiviteiten mogelijk beperkt totdat uw beoordelingen verbeteren. Het is ook mogelijk dat u niet langer objecten mag verkopen op buitenlandse markten wanneer uw prestaties ver onder de minimumvereisten komen te liggen. Als uw eBay-winkel een Topwinkel of Topwinkel Plus is en 60 dagen lang ondermaats blijft presteren, kan uw winkel gedegradeerd worden naar een Basiswinkel.

Als uw account niet aan de normen voldoet:

  • moet u alle problemen met die account oplossen voordat u met andere accounts kunt kopen of verkopen;

  • kunt u zich niet inschrijven met een nieuwe account;

  • kunt u geen bestaande eBay-account gebruiken om koop- en verkoopbeperkingen of andere gevolgen te omzeilen.

Verkopersbescherming

We nemen een aantal beveiligingsmaatregelen om uw verkoperniveau te beschermen en u te helpen als u een probleem heeft. Wij kijken bijvoorbeeld naar het patroon van een koper voor het openen van geschillen, en wij beschermen u indien nodig. Wij beschermen u ook tegen vertraagde leveringen in opkomende markten.

Contacteer ons

Hebt u nog vragen? Wij helpen u graag verder.

 Contacteer ons