Met eBay's Feedbacksysteem kunnen leden elkaar beoordelen na een transactie. Het is een manier om een goede reputatie op te bouwen als koper en verkoper op onze website.
Om ervoor te zorgen dat dit systeem zo vlot en eerlijk mogelijk werkt, hebben we regels voor het gebruik ervan. Uiteraard is het niet toegestaan om feedback of gedetailleerde verkopersbeoordelingen op een of andere manier te manipuleren (zie onderstaande richtlijnen voor voorbeelden en meer informatie).
Als we feedback zien die niet overeenstemt met onze richtlijnen, kan deze worden verwijderd en kunnen de koop- en verkoopprivileges van het lid worden beperkt.
Wat zijn de richtlijnen?
Deze richtlijnen zijn ook van toepassing op digitaal geleverde goederen.
Toegestaan
- Het woord 'feedback' opnemen in de titel van een aanbieding wanneer hij deel uitmaakt van de naam van het object (bijvoorbeeld een boek met als titel 'Feedback in versterkers verminderen')
- Aangeven dat u pas feedback geeft nadat u feedback hebt ontvangen
Niet toegestaan
- Feedback uitwisselen om uw feedbackscore te verhogen zodat u bepaalde privileges krijgt op de site of zodat u uw reputatie verbetert
- Het woord 'feedback' of een verwijzing naar eBay-feedback opnemen in de titel van een aanbieding (behalve wanneer die term wordt gebruikt om het aangeboden object te beschrijven)
- Gedetailleerde verkopersbeoordelingen van een ander lid manipuleren via een combinatie van herhaalde aankopen en lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen teneinde de feedbackscore van een andere gebruiker te verlagen, of geregeld positieve feedback met consistent lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen geven
- Aanbieden om te betalen voor de gebruikersnaam van een lid
- Aanbieden om feedback te kopen, te verkopen, uit te wisselen of weg te geven
- Samenwerken met andere leden of meerdere accounts aanmaken om uw feedbackscore kunstmatig te verhogen
- Uw feedbackscore verhogen door valse informatie te verstrekken aan eBay of kopers om zo een automatische verkopersbeoordeling van 5 sterren te ontvangen. Bijvoorbeeld, verzendkosten aanrekenen nadat u gratis verzending hebt aangeboden om een gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren te krijgen voor Verwerking & Verzending, of een ongeldig trackingnummer opgeven om een beoordeling van 5 sterren te krijgen voor Communicatie.
Een overtreding melden
Help ons om feedback en gedetailleerde verkopersbeoordelingen zo eerlijk mogelijk te maken. Als u een overtreding van ons beleid ziet, meld dit dan. Geef ons de gebruikersnaam van het lid, het objectnummer (indien van toepassing) en een korte beschrijving van de situatie. Hier kunt u een melding doen:
- Leden melden die hun eigen feedbackscore kunstmatig verhogen.
- Leden melden die de feedbackscore of gedetailleerde verkopersbeoordelingen van u (of van een ander lid) proberen te beschadigen.
Alle activiteiten op eBay moeten in overeenstemming zijn met dit beleid, de eBay-gebruikersovereenkomst en alle toepasselijke wetten, evenals met de rechten van derden. Als dit niet gebeurt, kan eBay actie ondernemen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en de eBay-gebruikersovereenkomst, en kan eBay hiertoe zelfs wettelijk worden verplicht. Dergelijke acties kunnen bestaan uit, maar zijn niet beperkt tot: het verwijderen van de aanbieding of andere inhoud, het geven van een waarschuwing, het beperken van activiteiten of het opschorten van het account.
Waarom heeft eBay dit beleid?
Net zoals in het echte leven, verdient u een reputatie op basis van wat u doet en hoe goed u anderen behandelt. Het feedbacksysteem van eBay werkt dan ook op ongeveer dezelfde manier. Met onze regels willen we ervoor zorgen dat het voor alle leden eerlijk blijft.