Hulp
Hulp
Zoeken in Hulppagina's (Zoekt niet naar objecten of producten) Zoekentips
Zoeken in hulp

Wat is feedback en hoe beïnvloedt het mijn reputatie?

Feedback bestaat uit commentaren en beoordelingen die andere eBay-leden u geven nadat ze zaken met u hebben gedaan. Deze commentaren en beoordelingen zijn een handige indicator van uw reputatie als koper of verkoper op eBay. U vindt de commentaren en beoordelingen samen met uw score terug in uw feedbackprofiel.

Hoe werkt het feedbacksysteem?

Na iedere transactie kunnen kopers en verkopers feedback over elkaar geven. Feedback van kopers kan bestaan uit een positieve, negatieve of neutrale beoordeling, toegelicht met een korte commentaar. Feedback van verkopers kan bestaan uit een positieve beoordeling en een korte commentaar. Deze beoordelingen worden gebruikt om feedbackscores te berekenen. Behoudens enkele uitzonderingen, die hieronder zijn vermeld, is dit de manier waarop het feedbacksysteem werkt:

  • Bij een positieve beoordeling verhoogt de feedbackscore met één punt.

  • Bij een neutrale beoordeling blijft de feedbackscore ongewijzigd.

  • Bij een negatieve beoordeling daalt de feedbackscore met één punt.

Elk lid kan uw score met één (positief, negatief of neutraal) punt per transactie beïnvloeden. Herhaalde feedback wordt echter alleen meegeteld in de feedbackscore als een nieuwe transactie waarvoor het lid feedback geeft, in een andere week voltooid wordt dan een vorige transactie met eenzelfde handelspartner. Voor feedbackdoeleinden definieert eBay een week als een periode die begint op maandag en eindigt op zondag (Pacific Time).

Bijvoorbeeld: een koper wint een object op dinsdag en op donderdag ontvangt hij het object en geeft hij de verkoper positieve feedback. Als de koper dezelfde week nog een object van dezelfde verkoper wint, telt de feedback die de koper op dat moment geeft, niet mee in de feedbackscore van de verkoper. Maar als de koper de daaropvolgende dinsdag een ander object van diezelfde verkoper wint, telt de feedback die hij op dat moment geeft, wel mee in de feedbackscore van de verkoper.

Belangrijke informatie over het feedbacksysteem

  • Geef na een transactie altijd feedback om uw ervaring met andere leden te delen.

  • Zodra u feedback gegeven hebt, kunt u deze niet meer verwijderen. U dient er dus voor te zorgen dat uw feedback eerlijk en objectief is en dat uw beoordeling enkel betrekking heeft op de transactie en handelspartner in kwestie.

  • Meestal wijst een hoge feedbackscore erop dat het lid in kwestie steeds correct gehandeld heeft, maar het is altijd verstandig om het feedbackprofiel van uw handelspartner na te lezen en op negatieve commentaar te controleren.

  • Als u een koper bent en neutrale of negatieve feedback wilt geven, contacteer uw verkoper dan en probeer eerst via deze weg om uw problemen onderling op te lossen.

  • Als de verkoper een geschil wegens een onbetaald object tegen een koper indient en de koper niet tijdig op het geschil reageert, wordt alle negatieve of neutrale feedback die deze koper heeft gegeven, verwijderd en krijgt de koper een aantekening wegens een onbetaald object. 

  • Wanneer een lid wordt geschorst, verwijderen wij alle neutrale of negatieve feedback die dit lid heeft gegeven.

  • Kopers moeten minstens zeven dagen wachten voordat zij negatieve of neutrale feedback kunnen geven over een PowerSeller die minimaal 12 maanden bij eBay is geregistreerd.

Contact opnemen met Klantenservice

Als u meer hulp nodig hebt of nog vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen. 

Contacteer ons

Hebt u nog vragen? Wij helpen u graag verder.

 Contacteer ons

Verwante Hulponderwerpen