Hebt u iets om te verkopen?

The Unseen Power: Public Relations: A History by Scott M. Cutlip (English) Paper

grandeagleretail
(946540)
Ingeschreven als zakelijke verkoper
US $221,31
OngeveerEUR 191,26
Objectstaat:
Nieuw
3 beschikbaar
Wees gerust. Retourzendingen worden geaccepteerd.
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping.
Bevindt zich in: Fairfield, Ohio, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen wo, 13 aug en di, 19 aug tot 94104
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending Als u een eBay-verzendlabel gebruikt, wordt dit in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag.
Betalingen:
     Diners Club

Winkel met vertrouwen

eBay-topverkoper
Betrouwbare verkoper, snelle verzending en eenvoudige retourzending. Meer weten?- Topverkoper Plus: nieuw venster of tabblad
Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. Meer informatieGeld-terug-garantie van eBay - nieuw venster of tabblad
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:388524986565
Laatst bijgewerkt op 23 jun 2025 05:02:49 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
ISBN-13
9780805814651
Book Title
The Unseen Power
ISBN
9780805814651

Over dit product

Product Identifiers

Publisher
Routledge
ISBN-10
0805814655
ISBN-13
9780805814651
eBay Product ID (ePID)
376850

Product Key Features

Number of Pages
832 Pages
Publication Name
Unseen Power : Public Relations: a History
Language
English
Subject
Communication Studies, Public Relations
Publication Year
1994
Type
Textbook
Author
Scott M. Cutlip
Subject Area
Language Arts & Disciplines, Business & Economics
Series
Routledge Communication Ser.
Format
Uk-B Format Paperback

Dimensions

Item Height
1.7 in
Item Weight
40.1 Oz
Item Length
8.9 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
TitleLeading
The
Table Of Content
Contents: Prologue Part I: The Seedbed Years of Counseling, 1900-1919. The Nation's First Publicity Agency. The First Washington Agencies. First Parker and Lee, Then Lee, Harris, and Lee. The Hamilton Wright Organization -- The First International Agency. Pendleton Dudley Starts Fifth Agency in 1909. Part II: Public Relations Booms in the Booming Twenties, 1919-1930. Ivy Lee Returns to New York; Joined by T.J. Ross. Edward L. Bernays: Pioneer, Philosopher, Centenarian. Bernays: The Counselor and His Genius and His Role in the Profession. John Price Jones Tries to Ride Two Horses. Steve Hannagan: Super Press Agent. Harry Bruno: Aviation and Public Relations Pioneer. William H. Baldwin: Counselor and Citizen. Ben Sonnenberg: Sui Generis . Clarke and Tyler: Builders of the Ku Klux Klan. John W. Hill: Builder of an Enduring Legacy. John Hill's Two Major Battles: Steel and Tobacco -- and the Person. Part III: The Depression and the Years Beyond. Carl Byoir: The Little Giant of Public Relations. Carl Byoir: Years of Success and Storm. Whitaker & Baxter: Architects of the New Politics. Earl Newsom: Counselor to Corporate Giants. Earl Newsom and the Auto Giants: Ford and GM. Earl Newsom and the Ford Foundation. Epilogue.
Synopsis
Based largely on primary sources, this book presents the first detailed history of public relations from 1900 through the 1960s. The author utilized the personal papers of John Price Jones, Ivy L. Lee, Harry Bruno, William Baldwin III, John W. Hill, Earl Newsom as well as extensive interviews -- conducted by the author himself -- with Pendleton Dudley, T.J. Ross, Edward L. Bernays, Harry Bruno, William Baldwin, and more. Consequently, the book provides practitioners, scholars, and students with a realistic inside view of the way public relations has developed and been practiced in the United States since its beginnings in mid-1900. For example, the book tells how: * President Roosevelt's reforms of the Square Deal brought the first publicity agencies to the nation's capital. * Edward L. Bernays, Ivy Lee, and Albert Lasker made it socially acceptable for women to smoke in the 1920s. * William Baldwin III saved the now traditional Macy's Thanksgiving Day parade in its infancy. * Ben Sonnenberg took Pepperidge Farm bread from a small town Connecticut bakery to the nation's supermarket shelves -- and made millions doing it. * Two Atlanta publicists, Edward Clark and Bessie Tyler, took a defunct Atlanta bottle club, the Ku Klux Klan, in 1920 and boomed it into a hate organization of three million members in three years, and made themselves rich in the process. * Earl Newsom failed to turn mighty General Motors around when it was besieged by Ralph Nader and Congressional advocates of auto safety. This book documents the tremendous role public relations practitioners play in our nation's economic, social, and political affairs -- a role that goes generally unseen and unobserved by the average citizen whose life is affected in so many ways by the some 150,000 public relations practitioners.

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
Over deze verkoper

grandeagleretail

98,2% positieve feedback2,8M objecten verkocht

Lid geworden op sep 2010
Reageert meestal binnen 24 uur
Ingeschreven als zakelijke verkoper
Grand Eagle Retail is your online bookstore. We offer Great books, Great prices and Great service.

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden
Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
5.0
Communicatie
4.9

Feedback verkoper (1.054.850)

Alle beoordelingen
Positief
Neutraal
Negatief