Afbeelding 1 van 1

Galerij
Afbeelding 1 van 1

Hebt u iets om te verkopen?
Right and Left in Early Christian and Medieval Art [Art and Material Culture in
US $150,99
OngeveerEUR 129,00
Objectstaat:
Goed
Een boek dat is gelezen, maar zich in goede staat bevindt. De kaft is zeer minimaal beschadigd (er zijn bijvoorbeeld slijtplekken), maar er zijn geen deukjes of scheuren. De harde kaft heeft mogelijk geen stofomslag meer. De boekband vertoont minimale slijtage. De meeste bladzijden zijn onbeschadigd. Er zijn weinig vouwen en scheuren en er is vrijwel geen tekst met potlood onderstreept of met een accentueerstift gemarkeerd. Er is niet in de kantlijn geschreven. Er ontbreken geen bladzijden. Bekijk de aanbieding van de verkoper voor de volledige details en een beschrijving van gebreken.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Verzendkosten:
Gratis Standard Shipping.
Bevindt zich in: Augusta, Georgia, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen di, 19 aug en ma, 25 aug tot 94104
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending Als u een eBay-verzendlabel gebruikt, wordt dit in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag.
Betalingen:
Winkel met vertrouwen
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:326185206720
Specificaties
- Objectstaat
- ISBN
- 9789004448254
Over dit product
Product Identifiers
Publisher
Brill
ISBN-10
900444825X
ISBN-13
9789004448254
eBay Product ID (ePID)
11050411545
Product Key Features
Number of Pages
Xxviii, 300 Pages
Publication Name
Right and Left in Early Christian and Medieval Art
Language
English
Subject
General
Publication Year
2021
Type
Textbook
Subject Area
Art, History
Series
Art and Material Culture in Medieval and Renaissance Europe Ser.
Format
Hardcover
Dimensions
Item Weight
25.8 Oz
Item Length
9.3 in
Item Width
6.1 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2020-056540
Reviews
"Dans cet ouvrage, Robert Couzin s'interroge sur les relations entre la gauche et la droite et leur capacité à sous-tendre la compositionde l'image médiévale. Le corpus iconographique rassemblé par l'auteur est varié, réunissant différentes techniques et divers supports, autant en Orient qu'en Occident, le tout sur une période d'environ mille ans. [...] R. Couzin propose une étude originale qui éclaire différemment des aspects compositionnels et sémantiques de l'image paléochrétienne et médiévale en s'attachant aux relations entre la gauche et la droite. Au-delà d'une réflexion sur les enjeux de la prééminence du côté droit dans l'art médiéval, l'auteur met en lumière tout un jeu de relations, jusqu'ici peu examiné sous cet angle, entre les figures, les gestes, les objets et les inscriptions dans l'image." Raphaël Demes, in Francia 2022 (1)."In this fascinating, well detailed, and richly illustrated study, Robert Couzin examines the significance of right- or left-handedness in eastern and western Christian visual art from the fourth through the fourteenth century.[...] The closing pages of the book strongly advocate the value of the study and criticize art historians who are inattentive to the significance of right and left. Couzin equates that inattention with failing to notice such other features as use of materials, application of color,or differences in style or technique. Couzin further laments that the matters he discusses have "gonelargely unnoticed" and are "underappreciated" when they are noticed (242). His case is well made, even if it makes a somewhat contentious final statement. Thankfully,with the publication of this erudite and detailed volume, that nolonger can be said.Robin M. Jensen, University of Notre Dame, in The Medieval Review 22.01.2022
Series Volume Number
16
Illustrated
Yes
Table Of Content
List of Illustrations Abbreviations Introduction: The Pre-Eminence of the Right 1 On Human Handedness 2 The Sublimation of Right and Left 3 Historiography 4 Plan of the Work Part 1: The Right Hand 1 Picturing Handedness 2 The Hand of God 1 The Great Right Hand 2 The Other Hand of God 3 God in the Image of Man3 Fighting and Writing 1 Handedness and Violence 2 Handedness and the Scribe 3 The Pen and the Sword4 A Digression on Feet 1 Stepping Up to the Altar 2 Figures in Motion 3 Footwashing 4 The Three-Nail Crucifixion Part 2: The Right Side 5 Picturing Position 6 Peter and Paul in Early Christian Art 1 Double Portraits of the Chief Apostles 2 Peter, Paul, and Jesus 3 The Politics of Apostolic Precedence7 Spouses: The Place of Gender 1 Early Christian Men on the Left 2 Medieval Men on the Right 3 Transgression: Medieval Women on the Right 4 The Coronation of the Virgin: Sponsa on the Right Part 3: The Right Way 8 The Pythagorean Y 1 The Two Ways: Pythagoras and Matthew 2 Erlangen Universitätsbibliothek, Ms. 8, fol. 130v 3 The Pilgrim's Choice 4 A Matter of Mentality9 Sacred Movement 1 Depicted Motion in Latin- and Greek-Language Cultures 2 The Syriac and Hebrew Evidence 3 Conclusions10 Narrative Sequence 1 Script Direction and Pictorial Programming 2 Linear Programs and the Puzzle of Bernward's Column Epilogue 1 Misapprehension 2 Inattention 3 Disinterest 4 Future Directions Bibliography Index
Synopsis
Robert Couzin's Right and Left in Early Christian and Medieval Art is the first in-depth study of handedness, position, and direction in the visual culture of Europe and Byzantium from the fourth to the fourteenth century. Heretofore largely unnoticed or ignored, the pre-eminence of the right and lapses or intentional departures from that norm in medieval imagery are relevant to such major themes as iconography, visuality, reception, narrative, form, gender, production, and patronage. The author's investigation of right and left in visual culture is informed by modern experimental research on laterality and contextualized within prevailing theological doctrines and socio-cultural practices. Illustrations in the text are complemented by hundreds more made available on Brill's Arkyves platform here. See inside the book ., Robert Couzin's Right and Left in Early Christian and Medieval Art provides the first in-depth study of handedness, position, and direction in the visual culture of Europe and Byzantium from the fourth to the fourteenth century.
LC Classification Number
N7745.L44C68 2021
Objectbeschrijving van de verkoper
Informatie van zakelijke verkoper
Over deze verkoper
Opalick
100% positieve feedback•15K objecten verkocht
Ingeschreven als zakelijke verkoper
Feedback verkoper (4.283)
- i***i (339)- Feedback gegeven door koper.Afgelopen maandGeverifieerde aankoopgreat
- s***p (1777)- Feedback gegeven door koper.Afgelopen maandGeverifieerde aankoopVery pleased, great quality-new condition
- h***y (466)- Feedback gegeven door koper.Afgelopen maandGeverifieerde aankoopArrived quickly.