Hebt u iets om te verkopen?

14 Rules for Admissions Screening in Higher Ed: An Antidote to Bias

by Moemeni, Behrouz | PB | Good
ThriftBooks
(3943993)
Ingeschreven als zakelijke verkoper
US $16,08
OngeveerEUR 13,81
Objectstaat:
Goed
Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ... Meer lezenover objectstaat
Wees gerust. Gratis verzending en retourzending.
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping.
Bevindt zich in: Aurora, Illinois, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen do, 14 aug en ma, 18 aug tot 94104
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Verkoper betaalt voor retourzending.
Betalingen:
     Diners Club

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. Meer informatieGeld-terug-garantie van eBay - nieuw venster of tabblad
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:146409196972
Laatst bijgewerkt op 08 aug 2025 00:04:38 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Goed
Een boek dat is gelezen, maar zich in goede staat bevindt. De kaft is zeer minimaal beschadigd (er zijn bijvoorbeeld slijtplekken), maar er zijn geen deukjes of scheuren. De harde kaft heeft mogelijk geen stofomslag meer. De boekband vertoont minimale slijtage. De meeste bladzijden zijn onbeschadigd. Er zijn weinig vouwen en scheuren en er is vrijwel geen tekst met potlood onderstreept of met een accentueerstift gemarkeerd. Er is niet in de kantlijn geschreven. Er ontbreken geen bladzijden. Bekijk de aanbieding van de verkoper voor de volledige details en een beschrijving van gebreken. Alle staatdefinities bekijkenwordt in nieuw venster of op nieuw tabblad geopend
Opmerkingen van verkoper
“Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ...
Binding
Paperback
Book Title
14 Rules for Admissions Screening in Higher Ed
Weight
0 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
No
ISBN
9781099223488

Over dit product

Product Identifiers

Publisher
Independently Published
ISBN-10
1099223482
ISBN-13
9781099223488
eBay Product ID (ePID)
16038814071

Product Key Features

Number of Pages
197 Pages
Publication Name
14 Rules for Admissions Screening in Higher Ed : an Antidote to Bias
Language
English
Publication Year
2019
Subject
Evaluation & Assessment
Type
Textbook
Subject Area
Education
Author
Behrouz Moemeni
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.5 in
Item Weight
11.1 Oz
Item Length
8.5 in
Item Width
5.5 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
Synopsis
Is it possible to create an admissions screening process that allows any educational institution to select top-performing applicants and simultaneously promote diversity? Is it possible to choose applicants genuinely motivated in the pursuit of a profession rather than those primarily focused on acquiring wealth or status? Is it possible to achieve all of the above, being fair to all applicants and reducing the time and cost of the admissions screening process? Dr. Behrouz Moemeni, one of the most sought-after admissions expert and an outspoken advocate for fair and scientific admissions screening, believes the answer to all of the above questions is a resounding "YES". In this thought-provoking book, he explains how using first principles in psychology, immunology, sociology, evolutionary biology, statistics, physics, and chemistry can help universities select applicants passionate about their future professions. After convincing the readers about the flaws of current admissions screening practices - such as the use of situational judgment tests, standardized tests, and traditional interviews - he explains a step-by-step action plan described in 14 "rules" designed for any educational institution seeking to construct a fair and scientific admissions screening process. The book is filled with blunt reasoning debunking common myths and lighthearted humor about what to do instead suitable for admissions professionals, researchers and anyone interested in applicant screening in higher education. Here's what you are going to learn in this book: The fundamental problems with current admissions screening practices that lead to profound bias against minority groups and lower income applicants How to streamline the entire admissions process into one single step The Big Three(tm): The only 3 qualities that matter in admissions screening How to select applicants based on The Big Three characteristics How to design questions that seek the truth from each applicant How to separate highly suitable applicants from the rest without any guess work or "gut feeling" How to design questions that promote diversity while being fair to applicants How to increase the reliability and validity of any admissions screening practice or tool How to democratize the admissions process and educational institutions Sample questions and answers for admissions teams And much more!

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
Over deze verkoper

ThriftBooks

98,9% positieve feedback19,7M objecten verkocht

Lid geworden op mrt 2015
Ingeschreven als zakelijke verkoper
Just Voted on Newsweek - ThriftBooks ranks #1 America's Best Online Shops 2025 in Office, Electronics & Media sector, Media category!!ThriftBooks is a fully independent seller of used books, having ...
Meer weergeven

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden
Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
5.0
Communicatie
4.9

Feedback verkoper (5.701.948)

Alle beoordelingen
Positief
Neutraal
Negatief