6 min artikel

Beleid voor verkoperprestaties en feedback

Meeste verkopen gaan vlot.

Wanneer u de verkooptips uit de praktijk volgt en ervoor zorgt dat de objecten die u aanbiedt in voorraad zijn, u samenwerkt met een klant wanneer er zich een probleem voordoet en u uw objecten binnen de opgegeven verwerkingstijd verzendt, zullen uw kopers een betere ervaring hebben en mogelijk opnieuw bij u kopen.

Soms kan er een probleem zijn met een transactie. Bepaalde transactieproblemen kunt u volgen in uw verkoperprestaties.

Dit beleid beschrijft wanneer we uw evaluatie van prestaties en feedback aanpassen.

Hoe worden verkoopprestaties berekend?

Normen voor verkopers hebben betrekking op wat kopers het belangrijkst vinden: het object dat ze hebben besteld op tijd ontvangen en een efficiënte klantenservice die alle hulpverzoeken oplost.

Dit wordt door 3 maatstaven gemeten:

  • Transacties die door de verkoper zijn geannuleerd
  • Geschillen die zijn gesloten zonder oplossing met de verkoper
  • Percentage voor late verzending

Meer weten over de normen voor verkoperprestaties?

Kan er bezwaar worden gemaakt tegen transactieproblemen, late verzendingen of feedback?

We verwijderen transactieproblemen automatisch, passen uw percentage voor late verzending aan en verwijderen feedback in gevallen beschreven in de onderstaande richtlijnen.

Aandachtspunten:

  • Automatische aanpassingen gebeuren dagelijks, maar het kan tot 2 dagen duren voordat u deze ziet in uw verkoperprestaties of feedbackprofiel.
  • Er wordt geen rekening gehouden met bezwaren als de tracking aantoont dat het object nog steeds onderweg is, als er een open verzoek voor Geld-terug-garantie van eBay is of een terugbetaling niet is aangevraagd voor een teruggestuurd object.
  • U kunt in aanmerking komen voor een automatische vijf-sterrenbeoordeling in de gedetailleerde verkopersbeoordelingen en andere vormen van bescherming die staan beschreven in ons beleid voor verkopersbescherming..

Activiteiten op eBay moeten:

  • Alle toepasselijke wetten naleven
  • De rechten van derden respecteren
  • De gebruikersovereenkomst van eBay naleven
  • Dit eBay-beleid volgen

Als een activiteit niet aan deze vereisten voldoet, kan eBay actie ondernemen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en de eBay-gebruikersovereenkomst, en kan eBay hiertoe zelfs wettelijk worden verplicht. Dergelijke maatregelen kunnen bijvoorbeeld bestaan uit: het administratief beëindigen van aanbiedingen of het annuleren van transacties, het verbergen of verlagen van de weergave van aanbiedingen in zoekresultaten, het verlagen van de waardering van verkopers, het beperken van kopen of verkopen, het verbeuren van kosten, het verlies van kopers- of verkopersbescherming, het beperken van de toegang tot tools voor ledencommunicatie en beoordeling, het verwijderen van feedback en het schorsen van accounts.

Wat zijn de richtlijnen?

Automatisch verwijderd

We verwijderen transactieproblemen automatisch, passen uw percentage voor late verzending aan en verwijderen feedback wanneer:

  • De koper heeft niet voor een bestelling betaald en u hebt deze geannuleerd met als reden Koper heeft niet betaald.
  • De feedback, het transactieprobleem of late verzending het directe resultaat is van een probleem op de eBay-site of een programmafout.
  • De geschatte leveringsduur die in de aanbieding werd weergegeven was ingekort, maar de tracking aantoont dat het object was geleverd met de laatste geschatte leveringsdatum van de expediteur.
  • We ondernemen acties tegen een koper die het Beleid voor misbruik door kopers schendt.
  • Het is raadzaam dat u een verzending bijhoudt of probeert om de transactie te annuleren.
  • We kunnen via de trackinggegevens achterhalen dat het transactieprobleem, de feedback of late verzending het directe gevolg was van systemische vertragingen of problemen bij de verzending of in de communicatie. Bijvoorbeeld grootscheepse vertragingen of logistieke problemen bij de expediteur, objecten die bij de douane blijven steken, of stroomonderbrekingen als gevolg van extreme weersomstandigheden. Werkelijke in aanmerking komende gebeurtenissen worden weergegeven op ons mededelingenbord.

Komen niet in aanmerking voor verwijdering

De volgende situaties komen niet in aanmerking voor verwijdering:

  • We kunnen mogelijk een feedbackcommentaar verwijderen als deze een inbreuk vormt op het eBay-beleid, bijvoorbeeld wanneer de commentaar ongepast taalgebruik of links bevat, maar de beoordeling of andere transactieproblemen worden hierdoor niet noodzakelijk verwijderd.
  • Bezwaren tegen late verzending voor transacties zonder tracking om de tijdelijke orderprestaties of levering te verifiëren.

Handmatige controle

Bij bepaalde omstandigheden kunt u een transactieprobleem, feedback of late verzending handmatig controleren. Verkopers kunnen een bezwaar maken tegen deze geschillen, maar moeten deze aanvraag indienen binnen 90 dagen van de transactie. Enkele voorbeelden:

  • U uploadt trackinggegevens (vóór het optreden van het defect) die bevestigen dat het object binnen de verwerkingstijd is verzonden of dat het object op de laatste geschatte leveringsdatum is geleverd, maar het percentage late verzendingen is niet automatisch bijgewerkt omdat de trackinggegevens niet zijn geïntegreerd in eBay.
  • Bij geschillen waar er is geprobeerd om te leveren, beschouwen we dit als 'geleverd' om zo het percentage van de late verzending aan te passen of feedback te verwijderen.
  • Als feedback wegens ongepast taalgebruik wordt verwijderd blijft het tellen voor uw score.

Waarom heeft eBay dit beleid?

We passen de statistieken voor verkoperprestaties aan wanneer we objectieve informatie in ons systeem hebben of via tracking van expediteurs kunnen aantonen dat de verkoper aan alle elementen van de transactie heeft voldaan en dat het transactieprobleem, de feedback of late verzending niet accuraat was.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen